Het team van Boulevard Magenta streeft naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van de dienstverlening. Desondanks kan het voorkomen dat een deelnemer een klacht heeft.

De volgorde der dingen en de eerste stap

Mocht er iets zijn (voorgevallen) wat je niet zint, bespreek dit altijd eerst met je docent. Soms is het al voldoende om te praten over verwachtingen, werkwijze in de lessen of een misverstand.
Indien nodig dan bespreekt de docent de klacht intern dat met de juiste perso(o)n(en). De student krijgt dan via de docent een reactie op de klacht.
De metafoor: Lesgeven is een dans tussen twee mensen, een docent en student. Soms danst iemand buiten het ritme, wil een andere dans dansen, trapt op andermans tenen. De docent bewaakt ten alle tijde het prettige leerklimaat in de klas en het belang van allen, ook het eigen werkgeluk.
Onze docenten ondersteunen en bevragen elkaar in Intervisie-sessies om van elkaar te leren en elkaar te voeden.

Als de oplossing of het voorstel hoe om te gaan met je klacht je niet zint…

Indien de klager het nodig vindt om de klacht nogmaals voor te leggen aan de directie wordt er de volgende procedure gevolgd:

Men kan een klacht per mail indienen. Een klacht zal door Boulevard Magenta altijd vertrouwelijk worden behandeld. Klachten worden geregistreerd, de wijze van afhandeling wordt vastgelegd en zullen voor de duur van de vastgestelde termijn van 2 jaar worden bewaard. Binnen 24 uur na ontvangst van de schriftelijke klacht zal er door Boulevard Magenta op worden gereageerd. In eerste instantie zal door Boulevard Magenta en haar docenten naar een oplossing worden gezocht. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, moet de student hiervan binnen vastgestelde termijnen in kennis worden gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht. Bovendien zal er een indicatie worden gegeven wanneer men verwacht uitsluitsel te kunnen geven.

Als dan de klacht onverhoopt nog niet naar tevredenheid wordt opgelost, is er de mogelijkheid om contact op te nemen met de onafhankelijke vertrouwenspersoon.

mevrouw M. Lagendijk
Postadres: Oudeweg 2c
4321 AD, Kerkwerve
o.v.v. Boulevard Magenta School voor Ambacht & Kunst

Ontvangen klachten worden zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven werkdagen, in behandeling genomen. De klacht wordt geregistreerd. De standaard tijd waarbinnen een klacht geheel afgehandeld dient te zijn is 4 weken. Mocht er meer tijd nodig zijn om onderzoek te doen zal de deelnemer hiervan binnen 4 weken in kennis worden gesteld met een toelichting over de reden van het uitstel. Tevens zal een indicatie worden gegeven wanneer men redelijkerwijs antwoord kan verwachten.

Het oordeel van de vertrouwenspersoon is bindend. De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De klacht wordt maximaal 1 jaar bewaard in de digitale beveiligde omgeving van Boulevard Magenta. Na 1 jaar wordt de klacht vernietigd.