Snel naar:

De Open Dagen, kijk hier
Het team van docenten en gastdocenten, kijk hier
Onze nieuwsbrief ontvangen, vul hier alleen slechts je mailadres is
De compacte Studiegids per post ontvangen? Laat hier je gegevens achter
Het inschrijfformulier vind je hier

We bestaan 10 jaar!

Marjans diepste motivatie

De schoonheid van de mens in flow
Hoe kan een mens hoofd, hand en hart laten samenwerken met know how uit het verleden, ons Cultureel Erfgoed.
De lessen tillen je boven je aarzelingen uit. Of jij talent hebt? We zullen zien! Verbaas je zelf en ga aan de slag!

Want welke stap wil jij zetten?

Hoe hou jij je kleuren helder?
Iedereen is dol op kleur, velen houden van grote kunst, worden er door geraakt.
Maar iets heel praktisch: Hoe hou je je kleuren helder in je schilderij? Of iets filosofischer: Hoe roep je bij de kijker emotie, een herinnering of een idee op?
Vindt er de juiste en plezierige leeromgeving voor. Dat is een heel persoonlijke zoektocht.
Marjan creëerde een wereld die meer en meer gevonden wordt. En direct bij binnenkomst gewaardeerd wordt.

P.s. Je weet dat er ervaring in outplacement, pre pensioentraining, loopbaanbegeleiding en coaching aanwezig is. Je zou de eerste niet zijn die hier een nieuwe start maakt!

Van 75 m2 naar 200 m2

Organische groei
Er werd vier jaar lesgegeven op Landgoed Laag Soeren. Er volgden vele openingen van exposities van cursisten, excursies naar musea, schilderreizen en kunstdiners.
Via mond-tot-mondreclame groeide het aantal cursisten.
De locatie bood veel maar de trap met 57 treden naar de lesruimte werd meer en meer een obstakel en iets meer ruimte was gewenst. Andere wensen kwamen daar bij: Parkeren voor de deur, om maar wat te noemen.

‘t Sprengenhus

In het hart van Laag-Soeren
Sinds maart 2018 is de school gevestigd in ‘t Sprengenhus, aan de achterzijde.
Je parkeert voor de deur, een zonnig terras, een lounge voor ontvangst met koffie en voor de lunches, een enorme lesruimte van 100 m2 met ramen over de hele breedte waar het vele daglicht naar binnen stroomt. En het uitzicht: weergaloos.
De ruimtes zijn met elkaar verbonden via een vide en er is een lift.

Voor wie van feiten houdt

Het kernteam bestaat uit 14 docenten

Er is 1 docent op opleiding

Marjan Smit ontwikkelde 18 Werkboeken met bijbehorende Docentenhandboeken voor de Vakopleidingen en Jaarprogramma’s

In het Boulevard Magenta Magazine kwam in de afgelopen 10 jaar 130 maal uit.

De digitale glossy De Gabriel, speciaal voor tempera schilders en vergulders, verschijnt meerdere keren per maand met korte berichten over tentoonstellingen en tempera nieuws

1459 mensen ontvangen deze magazines

Tijdens de Jubileumexpositie in 2018 werden 400 schilderijen getoond en ruim 500 bezoekers gastvrij met thee en koffie gastvrij ontvangen. Het tienjarig bestaan…waar we dat vieren is een verrassing.

Boulevard Magenta is een door het SBB Erkend Leerbedrijf, is opgenomen in het CRKBO register en in het register van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding.

In 2018 werd Boulevard Magenta geselecteerd door de Provincie Gelderland voor de Groeiversneller

De gemiddelde leeftijd van “onze mensen” is 40-70 jaar

Al 9 jaar ontvangen we 90% van de jaarlijkse evaluatieformulieren terug

Deelnemers waarderen de kwaliteit en de sfeer van de lessen met een 9

Er zijn 50 lesweken per jaar

Al ons aanbod staat geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs. En we zijn toegelaten tot het NRTO.

Leer de school kennen via foto’s en filmpjes van de opening op zondagmiddag 21 oktober 2018.