“Marjan, ben je nu kunstenaar of docent?”
“Wat doe je het liefste, lesgeven of zelf werk maken?”
“Hoe doe je dat allemaal, zo discreet, zo speels en vanuit het hart?”

Wellicht vraag jij je ook af wie ik ben en waarom ik deze school heb opgericht.


Het antwoord is:
Deze school draagt ​​bij aan geluk.
Aan mijn geluk (er is geen andere plek waar ik zo graag ben) en vooral aan dat van anderen. Ik wil je delen in dat geluk. Je laten ervaren dat je met wat verf en goud een hele wereld kunt scheppen. Jouw wereld. In verbinding met anderen.

In mijn zoektocht naar geluk stapte ik per ongeluk op een nieuw talent: Ondernemen in het ontwikkelen van talent.

Door de school goed neer te zetten en een stevige basis te creëren met een team, kunnen we veel bereiken voor onze schilders. Of je nu vanaf de basis goed wilt leren schilderen of je de wereld wilt ingaan met je schilderijen. Er is ruimte voor en ervaring waar je meteen de vruchten van kunt plukken.

Wat ook bij mij past: Andere deskundigen mee laten kijken in de keuken en uitnodigen om feedback te geven. Het team groeit er van, de cursist weet dat de kwaliteit getoetst is: Heerlijk.
Door deze open en transparante houding zijn we geselecteerd voor de Groeivoucher van de Provincie Gelderland en staat de hele school in het Register voor Kort Beroepsonderwijs. Dit houdt in dat Boulevard Magenta voldoet aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs.

Mijn talent

Want dit is in mijn biografie wel duidelijk geworden: Op mijn best in de rol als ondernemer, coach en docent op inhoud met als doel de andere tot bloei te laten komen.

Waarom zou jij willen leren schilderen?

Natuurlijk is leren schilderen een inspirerende activiteit waar veel gevoel en fantasie bij komt kijken. En plezier! Dat vooral!
Maar in deze school staan ​​niet het gevoel en de inspiratie van de cursist centraal … maar het vakmanschap.

Wil jij inspirerend werk leren maken dat de toeschouwer beroerd, inspireert, raakt?
Schilderijen waar een voorbijganger zelfs de adem voor inhoudt, die alle zintuigen raken en de kijker naar een gevoel, een herinnering van een inzicht leiden?
En wil je ondertussen zielsgelukkig zijn omdat je groeit in je kunnen, je je eigen taal vindt en je zelfvertrouwen groeit?
Mooi, want zonder ambacht geen kunst. Hier delen we al onze kennis, krijg je praktische tips en ontsluiten we voor jou de ambachtelijke wereld van het schilderen en vergulden. Weet je hoe gelukkig je daar van wordt?

Levensgeluk

“Ben je nu kunstenaar of docent?” “Wat doe je het liefste,
Het antwoord is: Het lesgeven en werken aan levensgeluk …. dat van een ander en dat van mijzelf.

“Beste Marjan,

Een schrijven voor jou: ik zie terug op een heerlijke eerste lesdag. Heel fijn om meegenomen te worden in stap voor stap uitleg, dat geeft mij vertrouwen en in de middag heb ik fijn kunnen werken. Stapsgewijs en ​​laagje voor laagje leren schilderen, dat was mijn droom.” Maddy

Rob: “Ik had je twintig jaar eerder willen ontmoeten !!”
“Eh … Rob wat bedoel je?”
“Nou, ik heb zo lopen prutsen en gezocht naar iemand die goed les kan geven. Ik heb nu al veel geleerd en ben erg tevreden. Prettig aan jou als docent is dat je alle technieken beheerst en dat je voordoet hoe iets kan, mooier, beter wordt. Je helpt ook als ik in een schildersblok zit. Dan help je en kan ik weer door. Je bent een echte vakvrouw! “

“Ik ben beslist vooruit gegaan. Heb diverse technieken aangereikt gekregen. Fijn dat er veel variatie wordt aangeboden. Tempo is goed. Fijne sfeer in de lessen. Ik had nooit eerder geschilderd. Ben erg verbaasd over mijzelf dat ik mooie schilderijen kan maken. Schilderen maakt mij blij. De kleuren, het doen, de volle aandacht. Het genieten van het proces en het resultaat! De materialen zijn geweldig. Ik voel mij altijd zeer welkom. Maike

De term Vakopleiding geeft aan dat de opleiding zo is dat vormgegeven dat de klassikale lessen centraal staan, waar op een gezellige wijze “ouderwets goed” les wordt gegeven. Dat is DE combinatie om complexe vaardigheden, oorspronkelijke traditionele technieken en recepten eigen te maken. En…vervolgens los te komen van de techniek en je eigen taal te ontwikkelen. Hart en hand te laten samenwerken.

Deelnemers maken zeker een professionele ontwikkeling door. Het verlangt van een ieder honger naar uitstekende lessen en focus op het eigen leerproces. 

De vraag: “En wat vind je er zelf van?” Zul je hier zelden horen. Het leerklimaat op zich is voor velen al een verademing waardoor nieuwe dromen en plannen ontstaan. Waar wij kunnen stimuleren en helpen we deelnemers in het concreet maken van deze plannen.

Paula: “De inspiratie op zich is al zo leuk! Je valt van het een in het ander en mijn blik is verbreed. Aan een ambacht werken … hoe mooi is dat!
Het aanbod is enorm gevarieerd! Jullie zijn geweldig docenten met unieke bijzondere tools, randvoorwaarden, service, verwennerij enz. Dat is (ter) echt uniek! “

Pleuntje: “Wat bijzonder is aan jullie: Zo elegant, fanatiek (in de goede vorm), gepassioneerd en dan jullie liefde voor het schilderen … maar jullie geven mij nooit het gevoel dat jullie je opdringen, niet dwingend zijn. Ik wentel mij in jullie overvloed en liefde en humor en jullie aandacht van jullie voor ons allemaal. “


De school, het team en de organisatie voldoet aan alle eisen van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding

 Het hele aanbod van Boulevard Magenta  is opgenomen in het Centraal Register voor Kort Beroepsonderwijs

Stage- en werkervaringsplaatsen

Mensen opleiden is ons vak. Wij bieden stage en opleidingsplaatsen aan voor onderwijs-, administratieve en ondersteunende functies. Voor jongeren en herintreders. Boulevard Magenta is een door SBB Erkend Leerbedrijf

Joke: “Wat ik geweldig vind zijn de lessen op zondag. Dat de lessen doorgaan in de zomer. Dat ik zelf mijn lessen kan inplannen, heerlijk. De extra activiteiten die jullie aanbieden, leuk en interessant. Dit is de eerste evaluatie die ik zinvol vind want ik weet dat er wat mee wordt gedaan. “

Een brok geluk  

Mijn ervaring als loopbaanbegeleider, organisatieadviseur en coach voel je direct binnen in alle vezels binnen de school. In alles merk je: Hier wordt “voorgedaan” hoe je als mens kunt groeien tot een brok geluk.  Een brok geluk kan het leven beter aan: Je kunt tegen een stootje, gaat uit- en weer in balans en bent gericht op communicatie met je “zelf” en anderen.

De wens die ik ook regelmatig hoor …

Beroepsmatige binnen de kunsten aan de slag te gaan is voor velen een droom. Binnen de school is er in de lessen ruimte voor coaching om alles wat men aan talent (en doorzettingsvermogen) heeft te koppelen aan een praktische toepassing van deze nieuwe vaardigheden en kennis. Maak gebruik van onze expertise!

“Zoals je weet ben ik superpositief. Ik vind dat ik veel leer, dat ik veel toevoeg aan mijn vaardigheden. Ik verwacht dat ik op termijn “mijn eigen hand” zal hebben / houden maar met meer diepgang. Ik vind de didactische begeleiding uitstekend en de liefde voor het vak stimulerend: Het spat er van af. “Alice

Bekijk hier speeches van Marjan en de burgemeester tijdens de opening van de jubileumexpositie en maak kennis met de school!