Het team van Boulevard Magenta streeft naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van de dienstverlening. Desondanks kan het voorkomen dat een deelnemer een klacht heeft. Hiervoor kan men mondeling, telefonisch, via WhatsApp, mail of schriftelijk terecht bij de docenten en de directie.
Procedure
Boulevard Magenta werkt hierbij met een vaste klachtenprocedure. De docent of directie zal de klacht direct in behandeling nemen en in samenspraak met de klager er alles aan doen om de klacht op te lossen.
Klachtenprocedure
Een klacht zal door Boulevard Magenta altijd vertrouwelijk worden behandeld. Klachten worden geregistreerd, de wijze van afhandeling wordt vastgelegd en zullen voor de duur van de vastgestelde termijn van 2 jaar worden bewaard. Binnen 24 uur na ontvangst van de schriftelijke klacht zal er door Boulevard Magenta op worden gereageerd. In eerste instantie zal door Boulevard Magenta en haar docenten naar een oplossing worden gezocht.
Behandeling van de klachten
Klachten of aanmerkingen tijdens de Vakopleiding, Jaarprogramma’s, Masterclasses of Workshops over de inhoud ervan kan student doorgeven aan de docent. Deze bespreekt dat met de juiste perso(o)n(en). Student krijgt via docent een reactie op de klacht. Klachten kan de student tevens kwijt bij de directie van Boulevard Magenta. Klachten moeten binnen vastgestelde termijnen zijn afgehandeld. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, moet de student hiervan binnen vastgestelde termijnen in kennis worden gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht. Bovendien zal er een indicatie worden gegeven wanneer men verwacht uitsluitsel te kunnen geven.
Als de klacht onverhoopt niet naar tevredenheid wordt opgelost, is er de mogelijkheid om contact op te nemen met de onafhankelijke vertrouwenspersoon.
mevrouw M. Lagendijk
Postadres: Oudeweg 2c
4321 AD, Kerkwerve
o.v.v. Boulevard Magenta School voor Ambacht & Kunst
Ontvangen klachten worden zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven werkdagen, in behandeling genomen. De klacht wordt geregistreerd. De standaard tijd waarbinnen een klacht geheel afgehandeld dient te zijn is 4 weken. Mocht er meer tijd nodig zijn om onderzoek te doen zal de deelnemer hiervan binnen 4 weken in kennis worden gesteld met een toelichting over de reden van het uitstel. Tevens zal een indicatie worden gegeven wanneer men redelijkerwijs antwoord kan verwachten.
Het oordeel van de vertrouwenspersoon is bindend. De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. De klacht wordt maximaal 1 jaar bewaard in de digitale beveiligde omgeving van Boulevard Magenta. Na 1 jaar wordt de klacht vernietigd.